lördag 17 november 2007

lördag

att vara ensamhemma kan vara det som är jobbigast i livet.
jag hatar det.
det finns aldrig nått att göra.
man degar framför teven, man somnar.
men när man blir less på det, vad ska man göra då?
och när datorn inte längre är ett alternativ.
vad gör man?

jag brukar testa alla kläder i garderoben, mixa och matcha tills man får fram det fulaste man någonsin kan kombinera, sedan sätter man på stereon på en låt man verkligen kan utantill.
ställer sig framför spegels och sjunger för full hals. dansar runt i lägenheten och tror man är med i en musikvideo.
som tur man har så slipper man det i kväll.
kanske gör nått med Jerven.
ingen vet.

gjorde bort min totalt i dag på jobbet flera gånger.
höll på sparka sönder kaffemaskinen,
beställning, 4 latte och 2 cappucino.
mjölken är typ slut.
men jag vet att jag klarar mig.
gör alla latte.
ska börja med cappucinosarna?.
tror du att det funkar, hela hållaren för själva kaffe pulvret bara skjuts utåt när varmvattnet börjar rinna.
jag plockar upp och gör i ordning en ny laddning,
en sak du bör veta är att jag redan skummat mjölken som ska vara stek het, som lätt börjar svalna.
sätter in den nya laddningen, samma sak händer.
det är kaffe över hela heltäckningsmattan, det är kaffe över hela maskinen.
folk sitter och glor.
jag vill sjunka genom jorden och önska att det aldrig hade hänt.

tillslut funkar det när jag byter själva där vattnet ska rinna.
dagen fortsätter jag ståt och torkar brickor, vänder röven till, och bang, rakt in i den överfulla soppåsen, som jag tänkte byta redan när jag kom 11 men väntade till halv 3.

jävla piss dag.

det är inte meningen att jag ska göra nått mer idag känns det som.


johan, mitt hjärta

Inga kommentarer: